Áprilisban teszik közzé a pályázati felhívást: Még az idén megkezdődik az M6/M60-as autóút építése
Dunaújváros és Pécs között 2007 végén megkezdődik az M6/M60 gyorsforgalmi út építése – tájékoztatta a sajtó munkatársait Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter Budapesten. A bejelentésre az M6/M60 gyorsforgalmi út által érintett megyei közgyűlések és települések vezetőivel folytatott tanácskozás után került sor.
A megbeszélésen áttekintették azokat a feladatokat, amelyek elvégzése szükséges ahhoz, hogy az M6-os gyorsforgalmi úton 2010 első negyedévében, az Európa Kulturális Projekt indulásakor már megindulhasson a forgalom. A tájékoztatón részt vett Hargitai János, a Baranya Megyei Közgyűlés elnöke, Tasnádi Péter, Pécs polgármestere és Wekler Ferenc, a Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési tanács elnöke, az M6-os gyorsforgalmi útfejlesztés regionális koordinátora (lásd képünkön balról-jobbra, Wekler Ferenc, Kóka János, Tasnádi Péter, Hargitai János).
Kóka János emlékeztetett arra, miszerint az 1004/2007-es, 2007. február 28-án elfogadott Kormányhatározat rendelkezett arról, hogy az M6-os gyorsforgalmi út Dunaújváros-Szekszárd közötti szakasza (67 km), valamint a Szekszárd-Bóly (49 km) és a pécsi eljutást biztosító M60-as Bóly-Pécs szakasz (30 km) 2010-ig megépülhessen. Az autóút úgy készül el, hogy leállósáv-bővítéssel autópályává lehessen átépíteni.
A beruházást PPP konstrukcióval valósítják meg, amely lehetővé teszi, hogy a költségvetés éves rendelkezésre állási díjjal fizesse ki a gyorsforgalmi utat, így lényegesen gazdaságosabban valósítható meg. A kiírást professzionálisan, a versenyt leginkább szolgáló módon szeretné megvalósítani a tárca, ennek érdekében projekt-teamet állított fel, amelyben valamennyi, a kiírásban részt vevő szervezet vezetője részt vesz. A projekt-team munkáját tanácsadók segítik: a pénzügyi tanácsadást az ING, a jogi tanácsadást a Köves Clifford Chance látja el.
A mérnöki tanácsadói feladatokat a NIF Zrt., a projekt-menedzsmentet a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szakemberei végzik. A tárca vezetője hozzátette: a GKM az Államháztartási Törvénynek megfelelően a beruházás mértékére való tekintettel országgyűlési határozatot készített elő, amelyet az Országgyűlésnek az áprilisi tenderkiírás előtt el kell fogadnia.
Az éves rendelkezésre állási díj becsült mértékéről Kóka János nem szólt, a minél eredményesebb verseny, illetve a minél alacsonyabb ajánlott díj érdekében. Az üzemeltetési idő – amely alatt az építő végzi a karbantartási munkákat is – 20-35 év lehet, ennek mértékéről az elemzést követően döntenek.
A pályázat részvételi felhívását áprilisban teszi közzé a tárca, a szerződéskötést az idén novemberre tervezi, az építés kezdetét pedig 2007 végére.
Az M6-os autóút Bolytól az országhatár felé akkor épül tovább, ha a munkák Horvátországban is megkezdődnek az országhatár irányába.
Kiss Árpád
(a szerző felvételei)
|