© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam
© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam

 

NAPI PLUSZ  - HÍR-HALOMÉTEL, ITAL...  - KORZÓ    - FACEBOOK   - X 

 
Naptár
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos
 

 https://twitter.com/CsitariPress

Blog

https://hu.euronews.com/ 

IMPRESSZUM
 

 

 

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

 

 Klikk a Képre!

 

 

Gazdaság és Közélet 2006-2025

 
Forgalom
Indulás: 2006-09-02
 
Gazdaság és Közélet - nyomtatott
Gazdaság és Közélet - nyomtatott : Új marketingstratégia az idegenforgalomban: A turizmus a béke iparága

Új marketingstratégia az idegenforgalomban: A turizmus a béke iparága

Az utóbbi esztendőkben egyre több ötlet, színesség, népszerű hazai- és külföldi program jellemzi azoknak a munkáját, akik a turizmus területén szorgoskodnak. S, hogy dolgaikat nem végzik rosszul, annak nap, mint nap érzékelhetjük az eredményét a folyamatosan növekvő hazai- és külföldi vendégforgalmat látva, akár szervezett vagy egyéni formában. És nap, mint nap érzékelhetjük azt is, hogy egyre nívósabb, komfortosabb háttere épül ki Magyarországon a gyógy-, a konferencia-, a kulturális-, gasztronómiai vagy más jellegű idegenforgalomnak, amely nem egyszerűen csak ide szeretné csalogatni a vendéget – főleg, ha külföldiről van szó –, de számít annak visszatérésére is. Ezt viszont valóban csak magas színvonalú szállodákkal, szolgáltatásokkal, programokkal lehet elérni. Magyarán: elégedett vendégekkel.

 

- A turizmus a béke iparága – mondja dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. – Van az országnak egy marketingszervezete – ez a mienké –, amelynek az a feladata, hogy a kül- és belpiaci promóciókat biztosítsa. Húsz országban huszonhat képviseletünk van, kilenc regionális marketing-igazgatóság dolgozik azon, hogy Magyarország imázsát erősítsék a világban. Nyilván nem öncélúan teszik ezt, minden esztendőben – a korábbiak eredményességét is értékelve – több száz oldalas tervek készülnek, ehhez a szakmában érintett valamennyi idegenforgalmi és más szervezet kiegészítő javaslatokat tesz, majd azok elfogadása után kezdődik meg az érdemi munka.

- Milyen szempontok alapján döntenek, amikor a külföldi vendégeket célozzák meg?

- Nyilván vannak az országnak kiemelt területei. Ilyen Budapest, a maga idegenforgalmi látványosságaival, vagy a balatoni régió. Az, hogy Pécs 2010-ben Európa Kulturális Fővárosa lesz, már most jelentős érdeklődést vált ki mindenfelé. Egyre népszerűbbek a több száz, vagy több ezer embert ide hozó konferenciák, nemzetközi tanácskozások, üzleti fórumok. Mindezek mellett az egészség- vagy gyógyturizmus, a több napos fesztiválok azok, amelyek a hagyományos vendégforgalom mellett nagyon nagy lehetőségeket rejtenek a számunkra. De, hogy megfelelően tudjuk felmérni az igényeket, folyamatos az értékelés a részünkről is.   

- Ezek szerint akadnak területek, amelyek elveszítették korábbi jelentőségüket?

- Szakmai értelemben igen. Például egyre jobban háttérbe szorulnak a különféle vásárok, amelyeknek kifejezetten a minél nagyobb létszámú turistaforgalom biztosítása lenne a célja. Ennek a reklámtevékenységnek a hatékonysága azonban az utóbbi időben jelentősen visszaesett. Ezért döntöttünk úgy, hogy az idén mindössze 80 ilyen jellegű rendezvényen veszünk részt. Előtérbe került viszont a sokkal kisebb költséggel is nagy hatékonyságot biztosító e-marketing. Az Internet, vagy az e-mailben terjesztett rövid, szöveges, egy-egy jópofa rajzzal, képpel színesített üzenet visszhangja eredményesebb lehet, mint a televíziós hirdetések. Persze, azokról, meg a nyomtatott sajtóról sem mondunk le, csak más stratégiát alkalmazunk, mint korábban. Tavaly ezt már kipróbáltuk, amikor a Balatont népszerűsítő elektronikus hirdetéseink megjelentek… Ezekre még ma is sokan emlékezhetnek.     

- Ön azt mondta, a turizmus a béke iparága… Kifejtené ezt részletesebben is?

- Ahhoz, hogy egy ország idegenforgalmi szempontból eredményes évet tudjon maga mögött, számtalan feltételre van szükség. Kezdve az időjárással, amelyhez ugyan még lehet valamennyire alkalmazkodni színvonalas programok megrendezésével. De azok a zavargások, amelyek tavaly ősszel voltak Budapesten, s több mint egymilliárdos kárt okoztak az országnak és az iparágnak, már nehezen megmagyarázhatóak egy külföldi vendégnek. Nem kell tehát csodálkozni, miért jöttek a korábbitól jóval kevesebben… Mindezek mellett arról sem szabad megfeledkezni, hogy erősen kiélezett a piaci helyzet. A hagyományosan népszerű Olaszország, Horvátország, Németország, Ausztria, Anglia mellett az utóbbi időben már Lengyelország is kedvelt célországa a turistáknak. Mindezek mellett ígéretes piacnak tűnik Románia és Bulgária is, ha csak az európai térséget nézzük.    

Ugyanakkor arról sem szabad megfeledkezni, hogy számunkra a hazai turizmus éppen olyan fontos, mint a külföldi. Bizonyítja ezt a Torkos csütörtök sikere, a különféle borvidékek bemutatkozása, a zöld turizmus elterjedése, vagy a falusi turizmus egyre népszerűbbé válása, amely a természet szeretetét erősíti. Mivel bevételek szempontjából ezek mind nagyon jelentősek, igyekszünk egyensúlyt teremteni a hazai- és külföldi idegenforgalomban. Ez a mi marketingstratégiánk igazi célja.

Csitári János

 

 

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 

HIR-HALOM