A frontális és az oldalirányú ütközések terén méreteihez képest meglepően nagyfokú biztonságot nyújt a Mini karosszériája a bent ülő utasoknak. A vizsgálati eredmények alapján a frontális ütközések esetén maximálisan elérhető 16 pontból tizenhármat, míg az oldalirányú ütközések 18 pontjából tizenhatot szerzett meg. A gyermek biztonság területén is jó értékeket produkáló presztízsautó sikere, a kiválóan programozott energiaelnyelő rendszereknek, a rendkívül merev utascellának, és a hátteret jelentő elektronika által vezérelt biztonsági köröknek (övfeszítők és överő határolók) köszönhető. Ezen rendszereket a központi elektronika irányítja, ahová a B oszlopban illetve a fenéklemez központi részén elhelyezkedő ütközési szenzorok küldik a jeleket. Fontos kritérium, hogy az autó mind a négy utast hangjelzéssel figyelmezteti az öv bekapcsolásának fontosságára. Az utasoldali első ülésnél kikapcsolható a légzsák, amennyiben a gyerekülést itt akarjuk elhelyezni.
A törésteszten résztvevő modellhez hasonlóan, valamennyi Mini szériában hat légzsákkal kapható. Az oldalsó légzsákok az ülésben helyezkednek el, míg a nagyméretű fejzsákok, a tető pereméből előtörve védik egyszerre az első és hátsó utasokat. Mind a négy ülésen automata övek vigyáznak az utasok épségére, a gyermekülések rögzítésére pedig az ISOFIX csatlakozási pontok nyújtanak tökéletes alternatívát. A Mini biztonságát, a kanyarfékszisztens, a fékezést segítő rendszerek, az úttarást és a menetstabilitást figyelő elektronikák és a további prémium megoldások teszik teljessé. Ilyen például az a rendszer is, ami azonnal figyelmezteti a vezetőt, ha a kerekek valamelyikében 30 százalékkal lecsökken a légnyomás. Ezen kívül a Mininél megjelentek a teljes levegővesztés mellet is üzemképes Runflat abroncsok, melyek a Cooper S változat széria felszereltségét képezik.
Még néhány információ magáról a tesztről. A frontális ütközés, negyven százalékos felülettel történik. A sebesség 64 km/h. Az oldalirányú ütközés sebessége 50km/h. A fának csapódás is súlyos következményekkel járhat, ezért egy 250 mm átmérőjű oszlop is próbára teszi az autók tűrőképességét. A Mini egyébként ezen a téren is jól szerepelt.
- bögi -
Itt a lépcsős hátú C4-es modell!
A Citroën, a C4 modell kereskedelmi sikerét látva – amelyből a 2004 év végi piaci bevezetése óta több mint 530 ezer darabot adtak el világszerte –, a C4 Sedan forgalomba hozatalával kívánja tovább szélesíteni járműkínálatát több latin-amerikai országban. A modern vonalvezetésű, elegáns négyajtós személygépkocsiban megvannak mindazok az újítások, amelyek a C4-est sikerre vitték. Az új modell hagyományos csomagterű karosszériájának megnyújtott vonalaival tökéletesen megfelel a különböző latin-amerikai piaci elvárásoknak. A négyajtós C4-est, amelyet Argentínában, a Buenos Airestől nem messze fekvő Palomar üzemében gyártanak, 2007. április 19-én mutatták be, amikor az első gépkocsi legördült a gyártósorról.
A C4 Sedan, a hagyományos csomagterű gépkocsikra jellemző térfogatadataival és méreteivel (hosszúság: 4,77m, szélesség: 1,77m, magasság: 1,51m) tökéletes vizuális élményt nyújt. A C4 Sedan hosszú tengelytávjának (2,71m) köszönhetően kivételes helykínálatot és nagy lábteret biztosít. Emellett a 2/3-1/3 arányban osztottan dönthető üléspadnak és az utastérben elosztott számtalan rakodóhelynek köszönhetően figyelemreméltó (VDA szabvány szerint 513 literes) csomagtartó térfogatot és számos praktikus megoldást kínál.
A vezetőteret ergonómiai szempontok szerint alakították ki, a kormány pedig rögzített közepű, mint a C4-esben. A kormány középső részén helyezkednek el a legfontosabb kényelmi és vezetést segítő funkciók kezelőszervei. Elrendezésüknél az ergonómiai szempontok mellett az egyszerű használatot tartották szem előtt, amely nemcsak a vezetési kényelmet, hanem a biztonságot is növeli. A típuskínálat mindegyik modelljénél szériatartozék a műszerfal formatervezéséhez tökéletesen illeszkedő illatosított légfrissítő, illetve a sebességkorlátozó és sebességszabályozó berendezés.
A C4 Sedan már piaci bevezetésétől kezdve, a különböző országoktól és kiviteli szintektől függően kétféle – 110 lóerős 1.6i 16V és 143 lóerős 2.0i 16V – benzinmotorral rendelhető meg, amelyek a Citroën környezetvédelem melletti határozott elkötelezettségének megfelelően, Brazíliában Flex Fuel változatban lesznek kaphatók. Emellett két HDi dízelmotor is szerepel a kínálatban, mégpedig a részecskeszűrővel (FAP) rendelkező 110 lóerős 1.6HDi és a 100 lóerős 2.0HDi.