© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam
© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam

 

NAPI PLUSZ  - HÍR-HALOMÉTEL, ITAL...  - KORZÓ    - FACEBOOK   - X 

 
Naptár
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos
 

 https://twitter.com/CsitariPress

Blog

https://hu.euronews.com/ 

IMPRESSZUM
 

 

 

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

 

 Klikk a Képre!

 

 

Gazdaság és Közélet 2006-2025

 
Forgalom
Indulás: 2006-09-02
 
Gazdaság és Közélet - nyomtatott
Gazdaság és Közélet - nyomtatott : Október közepén: Anuga élelmiszer-kiállítási szakvásár Kölnben

Október közepén: Anuga élelmiszer-kiállítási szakvásár Kölnben

Kétévente nyitja meg kapuit a Kölni Vásár a világ élelmiszergazdasága előtt. Az idén október 13. és 17. között várja az immáron több mint 50 éves Anuga a világ élelmiszergazdaságának a szereplőit. A vásár dimenziói, méretei ugyanolyan egyedülállóak, mint kisugárzása. Kompetenciája és tartós hatása az egész világ élelmiszergazdaságára meghatározóak. Ezzel vezette be vásárismertető sajtótájékoztatóját Budapesten, Peter Grothues, a Kölni Vásár Kft. (Koelnmesse GmbH) Élelmiszerkiállítási szakvásár részlegvezetője.

 

Több mint 100 országból kereken 6 ezer kiállítóval az Anuga két évente mutatja be a globálisan zajló piaci eseményeket az élelmiszerek és italok piacán. A kiállítók több mint 80 százalék külföldről érkezik. A legfontosabb európai, észak- és dél-amerikai nemzeteken kívül, az elmúlt években egyre inkább megjelennek Ázsiából is országok az Anugán és ezzel az egész világon erősíthetik ill. megalapozhatják kereskedelmi kapcsolataikat.

Kiemelkedő nemzetközi jellege mellett az Anuga másik jellemző márkajegye, hogy egy fedél alatt biztosít egyenrangú egymás melletti jelenlétet a nagy piacvezető vállalatoknak és a kisebb és közepes kiállító cégeknek. A különböző nagyságú vállalkozások megjelenése adja a kínálat sokszínűségét és az érdeklődők legkülönbözőbb igényeit is kompetens módon elégíti ki. Ilyen nagy számú kiállító mellett a helyigény az Anugán óriási. Ezért a 298 ezer m²-es alapterülettel a  Koelnmesse (kölni vásár) összes pavilonját (csarnokát) elfoglalja, amely egyébként a világ negyedik legnagyobb vásári, szakkiállítási területe.

Egy ilyen dimenziójú vásári esemény, mint az Anuga, a látogatói oldalon is koncentrált hozzáértést és minőséget követel meg: 158 ezer 817 szakmai látogató utazott a legutóbbi Anugára Kölnbe, összesen 156 országból, közöttük a világ legfontosabb kereskedelmi konszernjeinek és catering vállalatainak felső vezetői (top menedzserei) valamint döntéshozó szakmai beszerzők a kereskedelem és a „házon kívüli piac“ területéről.

Az élelmiszeripar az autóiparral, a gépgyártással és vegyiparral együtt a legfontosabb iparága Németországnak. 2006-ban a német élelmiszeripar 138,2 millárd euró forgalmat ért el. A szakmában 519 ezer embert foglalkoztatnak és ezzel a gépgyártás mellett legnagyobb ipari foglalkoztató az országban. A német élelmiszeripar négy legnagyobb forgalmú ágazata a húsfeldolgozás, a tejtermelés, az édesség és a pékárú készítés, valamint az alkoholos italok előállítása. Ezeket követi a zöldség- és gyümölcsfeldolgozás, valamint az ásványvíz és az üdítőitalok palackozása. A német lakosság a teljes vásárlási kiadásainak mára már csak a 12 százalékát fordítja élelmiszerekre és italokra. Ez nagy kihívás a német élelmiszeripar számára ezért már évtizedek óta intenzív versenyben vannak, melynek során nagyon szorítják az árak.

Az élelmiszeripar 2005 óta fellendülésben van, amely következménye az általános piaci fellendülésnek és ennek jótékony hatása a munkaerő piacra. A nagyobb biztonság és bizalom arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy ismét a minőségi, egészséges étrend termékeit keressék.

Az Anuga koncepciója a „10 szakkiállítás egy fedél alatt“, amely először 2003-ban került mind tartalmilag, mind pedig területileg megvalósításra. Tíz meghatározó élelmiszer-szakmát (food területet) egy-egy önálló szakkiállításként von egy fedél alá. Mindegyik saját, összetéveszthetetlen és világosan meghatározott kiállítási területet képez, egyértelműen felismerhető saját profillal. Az Anuga 2007 új szakvásáraként jelenik meg az Anuga Organic. Az eddigi „biotermékek“ súlyponti témából fejlődött tovább és most lép először nemzetközi szinten porondra.

Magyarországról 82 vállalat vett részt a legutóbbi Anuga 2005-ön. Összesen majdnem 40 százalékkal növekedett az elmúlt tíz évben a kiállítók száma: 1997-ben 56 vállalat állított ki a szakvásáron. Az Anuga 2007 szakkiállítás lényegi változása az lesz, hogy át kell költöznie az új létesítésű Kölni Vásár területére.

Áttekinthető tagolás, elrendezés, világos, barátságos és egyidejűleg célszerű architektúra, a kiállító cégek és a látogatók igényeit teljes mértékben kielégítő logisztika, kényelmes és nagy teret biztosító bejárati fogadórész, egy mindenképp meggyőző infrastruktúra – ezek tehát az új Kölni Vásár építészeti paraméterei, amely új területet 2006. januárjában adtak át rendeltetésének.

 

Képünkön (balról-jobbra) Cristine Hackmann, az Anuga sajtófőnöke, Michael Gerling, a Német Élelmiszerkereskedelmi Szövetség ügyvezető igazgatója és Kakuk Márta a Kölni Vásár Kft. magyarországi képviseletének vezetője    

 

Kiss Árpád

(a szerző felvételei)

 

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
 
Még nincs hozzászólás.
 

HIR-HALOM