© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam
© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam

 

NAPI PLUSZ  - HÍR-HALOMÉTEL, ITAL...  - KORZÓ    - FACEBOOK   - X 

 
Naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos
 

 https://twitter.com/CsitariPress

Blog

https://hu.euronews.com/ 

IMPRESSZUM
 

 

 

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

 

 Klikk a Képre!

 

 

Gazdaság és Közélet 2006-2025

 
Forgalom
Indulás: 2006-09-02
 
Gazdaság és Közélet - nyomtatott
Gazdaság és Közélet - nyomtatott : Ismét a keskeny nyakkendő a divat

Ismét a keskeny nyakkendő a divat

Új sziluett, szokatlan részletek, kézimunka, szabásművészet, tisztelet a régi értékek iránt - ez jellemzi a 2007-2008-as férfidivatot a világ vezető tervezői szerint. Visszatér a szürke kardigán, amely csíkos inggel, keskeny nyakkendővel, fekete vékony szemüvegkerettel inkább egy angliai kollégium tanárjának hétköznapi viseletét idézi. A nyakkendő keskenyedik és nem túl világos - ez várható volt, hiszen éppen ellenkezője volt eddig divatos, az új trend kontrasztja ilyen módon készteti vásárlásra a férfiakat.

 

A sportos viseletek Tom Cruise bőrdzsekijeire emlékeztetnek, korai filmjeiből. A nadrágok csípőre csúsztatottak. A motoros bőrdzsekikhez nyakkendőt, selyemsálat, geometrikus pólókat viselnek a divatérzékeny fiatalemberek. A szmoking és általában a férfi ünnepi viselet is megújul. Némiképp polgárpukkasztó és nőies jellegű volt az a szmoking, amelyhez csokornyakkendő helyett laza szőrmesálat öltött Yves Saint Laurent egyik férfimanökenje. A szmoking rever olykor bársonyból varrt, a szélén dísztűzéssel, szigorúan fekete-fehérben. A fekete csokornyakkendő klasszikus ünnepi viseletéhez felsőként ezüst dzseki dukál Dolce and Gabbana kollekciójában.

Ismét divat a kézi kidolgozás, a szabásművészet és általában a hajdani értékek tisztelete - kérdés, akad-e még igazi régi vágású szabó - nem a haute couture világában, hanem a hétköznapok konfekciójában?

 

A magas sarok diadala

 

Művészies, retro hangulatú, elegáns az őszi cipő és csizmadivat, amely a különleges, magas sarkokat favorizálja. Rézsútos szabású, dekoltált bokacipők, vastag, bumfordi, magas sarkú pömszök, alábicsakló sarkú félcipők, kerek orrú, pici tűsarkúak jellemzik az őszi cipőtrendet - derül ki az egyik szakmagazin előrejelzéséből.

 

Balerinacipőt is látni, de ezek nem kerekorrúak, hanem inkább hegyesedők. Nem ritka az abszurd magasságokba törő teletalp, amely a valóságban csak óvatos tipegésre való, de járásra, főleg esős, csúszós téli időben aligha. Mintha rokkantaknak, vagy járáshibásoknak tervezték volna a modellek nagy részét. De ezekben  a teljesen egészségesek sem nagyon tudnak járni.

A "megszelídített", az áruházaknak tervezett kollekciókban is feltűnik a kamásni, az éksarok, a színes, merész bokacipő, a negyvenes évek végét idéző zárt félcipő, a velúr, a meglepő helyeken való kivágás, a raffolás, a fűző, a bokapánt, a márkajeles díszcsat.

 

Kétszámjegyű a növekedés a dezodorok bolti forgalmánál

 

Egyre több dezodort adnak el a kiskereskedelemben, és az éves forgalom értékben meghaladja a 13 milliárd forintot. A mennyiségi értékesítés 10 százalékkal, 23 millió darab fölé emelkedett 2006 július-2007 júniusban, az előző évihez képest. A forintban mért 12 százalékos növekedés meghaladja az inflációt, állapítja meg a TelePress Hírügynökséget tájékoztató Nielsen piackutató vállalat.

 

Az átlagos fogyasztói árak 6 százalékkal nőttek a legnépszerűbb, aerosolos, 4 százalékkal pedig a stift szegmensben. Előbbi darabonként átlagosan 505, utóbbi 605 forintba került idén május-júniusban. Golyósnál 4, stiftnél 3 százalék a drágulás mértéke. A krém viszont átlagosan 2 százalékkal olcsóbb lett.

A férfi izzadásgátlók részaránya valamelyest növekedett, de még mindig a nőknek való dezodorokra jut a piac több mint fele. Az arány 57:43 százalék a női szegmens javára. A férfiak viszonylag magas, nagyobb arányban veszik az aerosolost és a stiftet. A nőknél is az aerosolos vezet, de alacsonyabb mutatóval, és náluk a golyós a második legnépszerűbb fajta. Az aerosolosra összességében a mennyiségi forgalom 51 százaléka jutott 2006 július-2007 júniusban, stiftre 23, golyósra pedig 18 százalék

A beszerzés fő színhelye egyre inkább a hipermarket és a drogéria. A legnagyobb eladóterű üzletek részaránya 41 százalékra emelkedett a mennyiségi eladásokból, míg a drogériáké 33 százalékra. Így a két bolttípusban adják el az összes dezodor közel háromnegyedét.

A kereskedelmi márkák szerény szerepet játszanak. A dezodor mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalmából 7 százalék jutott rájuk május-júniusban, szemben az előző évi és tavalyelőtti hasonló periódus 6-6 százalékával.

 

Még nincs hozzászólás.
 

HIR-HALOM