© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam
© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam

 

NAPI PLUSZ  - HÍR-HALOMÉTEL, ITAL...  - KORZÓ    - FACEBOOK   - X 

 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos
 

 https://twitter.com/CsitariPress

Blog

https://hu.euronews.com/ 

IMPRESSZUM
 

 

 

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

 

 Klikk a Képre!

 

 

Gazdaság és Közélet 2006-2025

 
Forgalom
Indulás: 2006-09-02
 
Gazdaság és Közélet - nyomtatott
Gazdaság és Közélet - nyomtatott : Hyundai i30 – Európából Európának

Hyundai i30 – Európából Európának

A Hyundai új modellszériájának első tagját, az i30-ast, augusztusban hivatalosan is bevezették Magyarországon, a bemutató helyszínéül a megújult Kincsem parkot választva. Az autót kimondottan az európai vásárlói elvárások szerint tervezték az európai fejlesztési központban, hiszen az „i” sorozattal a gyár egy új offenzívát indít és még tovább szeretné növelni eladásait a térségben.

 

Még mielőtt rátérnénk az autó bemutatására, talán érdemes megemlíteni, hogy az új modell bevezetésével esett egybe a térség új importőrének bemutatkozása is. Egy dinamikus és piacorientált rendszer kiépítésével szeretnék a márka népszerűségét hazánkban is az európai szintre emelni, s ezért egy rendkívül vásárlóbarát árképzéssel és rendszerrel lépnek elő. A cél természetesen az, hogy egyre többen figyeljenek fel, a már nem csak egyre jobb autókkal, hanem egyre magasabb színvonalú kiszolgálással is teret hódító márkára.

Az i 30 igazán figyelemre méltó autó lett. Vonalvezetése a legújabb trendeknek megfelelően, egyszerre elegáns és sportos. Tágas és jól variálható belső tér várja az utasokat és akár hegynyi pakkot is szállíthatunk, az ülések lehajtásával, hatalmas méretűre duzzasztható hátsó fertályban. Persze a biztonság is fontos szerepet kapott, és már az alapmodelltől kezdve szép számú légzsák található az utastérben. Mindehhez egy átgondolt és rendkívül merev utascella is társul, ami a biztonságot fokozó elektronikák belépésével és egy - a Hyundai-tól már megszokott – nagyon jól megszerkesztett futóművel meggyőző bizonyítékként szolgál a kétkedők számára is.

Az utastér kialakításánál fontos szempont volt az európai méretekhez igazodó ergonómiai kialakítás, az elegancia és a kényelemre való törekvés. A szerkezeti elemek változása is érzékelhető a vezető számára, hiszen az eddigi két tengellyel operáló váltó helyett egy lényegesen kisebb méretű háromtengelyes váltó került az autóba, ami kézzelfogható előnyként rövid utakon történő és nagyon precíz váltást tesz lehetővé. Ha már váltóműnél tartunk, érdemes megjegyezni, hogy öt illetve hat sebességes manuális és automata változattal is megvásárolható az i 30.

Három benzines és két dízel változat jelent meg a piacon. Hozzánk első körben, várhatóan az 1.4-es 109, illetve az 1.6-os 122 lóerős változat érkezik meg. A kétezres benzines, egyelőre Magyarországon nem kapható. Természetesen két dízel változat is rendelkezésre áll. Mindkettő 1.6 literes CRDi  motor. Az LP jelú 90, míg a HP jelű változatnál 115 lovat fogtak be a dugattyúk elé.

- bögi -

 

Szeptembertől útjára indul a 8-as széria

 

Sokak számára ismert, hogy a Peugeot világában, a különböző modelleket jelölő három számjegy utolsó tagja, mindig az aktuális szériát jelzi. Jelen esetben a már korosodó 307-est leváltó 308-as jelenti majd az új, azaz „nyolcas” korszak nyitányát. A Peugeot 207 piacra dobásával 2006-ban befejezte a „7-es” modellcsalád fejlesztését, amely már magán hordozta az új stílusjegyeket, és jól összehasonlítva a két autót, szemmel látható, hogy akár már itt odakerülhetett volna a nyolcas a számsor végére.

 

Idén szeptemberben a Frankfurti Autószalon (IAA) lesz a premier helyszíne. A döntés nem véletlen, hiszen a 308-as is a Golf egyik legkeményebb ellenfeleként lép a piacra, mint tette ezt, az azóta már kifutóban lévő 307-es modell is. Az újdonság egyébként, a hosszirányban felszedett 74 milliméterrel pontosan 4.28 méteresre nőtt. A megújult karosszéria, jellemzően magán hordozza az előd jól ismert és bevált formajegyeit, miközben sokkal attraktívabb és elegánsabb lett. A hatalmas légbeömlő, illetve a motorháztetőn kiemelt helyre kerülő oroszlános embléma, a 207-nél már megismert elnyújtott fényszórók karakteres megjelenést kölcsönöznek az autó elejének. Persze nem csak szemből van mire rácsodálkozni. Körbe járva az autót minden nézőpontból találni valami extravagáns formai megoldást, amin megakadhat majd a szemlélő tekintete. A 3, és öt ajtós illetve kombi és CC karosszériák 12 különböző színben jelennek meg. Az összkerekes autók szerelmeseinek lehet érdekes a 308-as, mely a tervek szerint a 308 SUV változataként léphet színre. 

A méret növekedésével nőtt a belső tér is, az áttervezett műszerfal, a minőségi anyagok a gondos kidolgozás és a tökéletesített zajszigetelés révén pedig a komfortérzet is minőségi ugrást jelez. A PSA csoporton belül, a Citroennél már találkozhattunk az éjszakai autózást hangulatosabbá tevő diszkrét fények megjelenésével az utastérben. Ez a megoldás, most az új széria nyitó modelljénél is különleges éjszakai hangulatot varázsol az utasok köré, igazi emocionális turbóként! Mindezeken és a tágas, jól kihasználható csomagtéren kívül sok praktikus rakodóhellyel is megspékelték a belső teret, és jelentősen javítottak az autó klímakomfortján is.

A biztonság terén is jeleskedtek a gyáriak. Megjelent az új „AFIL” szuper asszisztant rendszer, Bi-Xenon kanyarfényszórókat, guminyomás érzékelőt RT4-es telematikai rendszert, segélyhívót és automatikus helymeghatározót kapott a 308-as Peugeot. A légzsákok összeszámlálására még éppen elég a két kezünk, hiszen kilenc darab kerülhet beépítésre. A Peugeot mérnökei, teljesen átdolgozták a karosszéria struktúráját, és erősen bíznak benne, hogy a 308-as simán hozza majd az Euro NCAP töréstesztjén az öt csillagot. A karosszéria merev önhordó struktúrája egy rendkívül finoman hangolt futóművel párosulva igazi élménnyé varázsolja a vezetést, miközben tovább javítja az autó passzív biztonságát.

Hat különböző motorváltozat közül választhatnak majd az új modell iránt érdeklődő vásárlók.  Az 1.4 literes 95 lovas alap benzines erőforrás mellé kerültek fel a listára az 1.6 literes ( a BMW-vel közösen fejlesztett) 120 illetve 150 lóerős motorok is. Az utóbbi, egyébként 8.8 másodperc alatt repíti 100 km/órás sebességig a közel 1.3 tonnás autót, és a Twin-Scroll-Turbo jóvoltából 213 km/órás végsebesség elérésére is képes az új Peugeot. Mindezt, 7.1 literes átlagfogyasztás mellett!

A benzineseken kívül 1.6 literes 90 és 109, illetve 2 literes 136 lóerős dízel motorok is bővítik a választékot. Ezekhez  hat sebességes manuális illetve automata váltó is csatlakozhat. További újdonságot jelenthet majd a már prototípusként működő, és a gyár által beharangozott Diesel–Hybrid motor is, aminek egyébként még nem tudni a bevezetési időpontját és az árát sem.

B. S.

 

Még nincs hozzászólás.
 

HIR-HALOM