© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam
© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam

 

NAPI PLUSZ  - HÍR-HALOMÉTEL, ITAL...  - KORZÓ    - FACEBOOK   - X 

 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos
 

 https://twitter.com/CsitariPress

Blog

https://hu.euronews.com/ 

IMPRESSZUM
 

 

 

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

 

 Klikk a Képre!

 

 

Gazdaság és Közélet 2006-2025

 
Forgalom
Indulás: 2006-09-02
 
Gazdaság és Közélet - nyomtatott
Gazdaság és Közélet - nyomtatott : Nyíregyházára érkezett az M3-as autópálya

Nyíregyházára érkezett az M3-as autópálya

Átadták a forgalomnak az M3-as autópálya Görbeháza és Nyíregyháza közötti szakaszát. Az ünnepélyes szalagátvágást szeptember elején a Kálmánházi pihenőben tartották, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök jelenlétében.

 

Az esemény nemcsak a térség és Nyíregyháza számára előrelépés, hiszen azt is jelenti, hogy tíz évvel ezelőtt még csak 450 kilométer hosszú autópályája volt az országnak, a most átadott Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszon pedig az ezredik kilométer is elkészült. Ezzel az utóbbi öt évben duplájára nőtt a magyar autópályák hossza, mivel egyszerre kezdődtek el a kivitelezési munkálatok Nyugat- és Kelet-Magyarországon – tette hozzá a miniszterelnök. Szerinte az itt élők életminősége és biztonsága szempontjából is fontos az autópálya.

Csabai Lászlóné, Nyíregyháza polgármestere az ünnepségen elmondta, a nyíregyházaik régi álma teljesült az autópálya átadásával. Mint mondta, végre évtizedek óta mától európai körülmények között lehet Nyíregyházára eljutni. Véget ért egy korszak és a pálya új korszakot nyit meg a város számára.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter hangsúlyozta: gazdasági szempontból is fontos az autópálya, hiszen a kormány jelenleg öt olyan befektetővel is tárgyal, amelyek most már éppen azért számolnak a vállalkozásuk lehetséges helyszíneként Nyíregyházával, mert elérte az autópálya. Emellett a környező országokhoz, Szlovákiához, Romániához és Ukrajnához képest jelentős infrastrukturális előnyre tett szert az ország. Veres János, a megye országgyűlési képviselője hozzáfűzte, ez a mintegy 40 kilométer hosszú szakasz 79,9 milliárd forintért épült meg. Még most, szeptemberben elkészülnek azok a tervek is, amelyek lehetővé teszik az M3-as Vásárosnaményig való továbbépítését.

Ezért volt jelen és kapott szót Vásárosnamény polgármestere is, akinek Csabai Lászlóné, Nyíregyháza polgármestere jelképesen átadta az M3-as autópálya tovább építését jelképező M3-as táblát.

(s. d.)

 

Már az autósoké a Kőröshegyi völgyhíd

 

Átadták augusztusban a forgalomnak az M7-es autópálya új, Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,7 kilométeres szakaszát, s ennek részeként a Kőröshegynél megépült, méreteit tekintve a kontinensen egyedülálló, az EU szabványoknak megfelelően épült völgyhidat. Ezáltal a Balaton teljes déli partján mentesülnek a tóparti települések az átmenő forgalomtól.

 

A Zamárdi és Balatonszárszó közötti autópálya szakasz és a híd összességében 76 milliárd forintba került, kivitelezője a Hídépítő Strabag konzorcium. Az 1.872 méter hosszú völgyhíd 17 évi előkészítés után 41,5 milliárd forintból épült meg valamivel több, mint három év alatt. A vasbeton szerkezetű viadukt legmagasabb pillére 88 méter, szélessége 23,8 méter. A két hídfőre és az egymástól 120 méterre lévő 16 tartóoszlopra épült pálya kétszer kétsávos, amelyet kétszer másfél méteres biztonsági sáv övez. Az építéshez másfél millió tonna vasat, 120 ezer köbméter betont használtak fel. Az új szakaszon két csomópontot alakítanak ki, az egyiket Balatonendrédnél, a másikat Balatonföldvárnál.

Apáthy Endre, a Hídépítő Zrt. vezérigazgatója elmondta: összesen 10 hektárnyi területen 1,4 millió köbméter földtöltést építettek meg, 78 ezer köbméter aszfaltot használtak el, 50 folyókilométer szalagkorlátot állítottak fel és elültettek 206 ezer fát és cserjét. A híd saját szennyvíztisztítóval rendelkezik, ezért akkor sem kerülhet szennyeződés a Balatonba, ha a viadukton veszélyes anyagot szállító kamion szenvedne balesetet.  

- K -

 

Még nincs hozzászólás.
 

HIR-HALOM