© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam
© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam

 

NAPI PLUSZ  - HÍR-HALOMÉTEL, ITAL...  - KORZÓ    - FACEBOOK   - X 

 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos
 

 https://twitter.com/CsitariPress

Blog

https://hu.euronews.com/ 

IMPRESSZUM
 

 

 

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

 

 Klikk a Képre!

 

 

Gazdaság és Közélet 2006-2025

 
Forgalom
Indulás: 2006-09-02
 
Gazdaság és Közélet - nyomtatott
Gazdaság és Közélet - nyomtatott : ZF Hungária: német tőke, magyar vállalat

ZF Hungária: német tőke, magyar vállalat

Tizenkét évvel ezelőtt vásárolta meg a Csepel Autó egri sebességváltó gyárát a németországi központú járműipari óriás, a ZF. A ZF Hungária Kft. látványos fejlődési ívet leírva minden évben bővítette termelését, fejlesztőközpontot hozott létre, és nemzetközi üzletági központtá lépett elő. A vállalat vezetője kezdettől fogva Dr. Ulrich Diller, akit arra kértünk, foglalja össze röviden a ZFH történetét, és ismertesse rövid- és középtávú terveiket.

- A magyar leányvállalat megvásárlása szokatlanul gyorsan lezajlott: a vásárlási szándék megszületésétől mindössze három hónap telt el a szerződés aláírásáig. Ennek a legfőbb oka az volt, hogy korábban is üzleti kapcsolatban álltunk az egriekkel, és tudtuk, hogy a gyártóberendezéseik ugyan nem a legmodernebbek, de ennél sokkal fontosabb kincseik vannak: a képzettség, a szakmai tapasztalat és a kreativitás. Én mindig azt mondom, hogy a ZF Hungária egy magyar vállalat német tőkével! Sőt, továbbmegyek: a beszállítóink negyven százaléka is magyar, és több nemzetközi beszállító partnerünk telepedett le a telephelyünk közelében, magyar leányvállalatot alapítva.

- Önök a termékeiket, gyakorlatilag száz százalékban a nemzetközi piacon értékesítik a járműipari szegmensben, amelynek szereplői rendkívül kényesek a minőségre. Mindenben meg tudnak felelni ezeknek az elvárásoknak?

- Természetesen. Különben nem lennénk sikeresek, és már rég eltűntünk volna a süllyesztőben. A vevők igényeinek növekedésével párhuzamosan fejlesztjük termékeinket és azok minőségét. Gépparkunkat folyamatosan megújítjuk a legmodernebb termelő berendezésekkel, és alkalmazottaink állandó képzésére is nagy gondot fordítunk. A fejlesztőközpontunkban folyamatos a munka: immár nemcsak a hagyományos kézi kapcsolású teherautó- autóbusz- és kis haszonjármű-váltók új típusai tervezzük és teszteljük Egerben, de az automatizált változatokat is. Amit a vevő megrendel, mi megtervezzük, és ha elégedett az eredménnyel, a számára kifejlesztett típust az általa megrendelt sorozatszámban és ütemezésben legyártjuk. 2008 a Minőség Éve a ZFH-nál: ezzel is arra törekszünk, hogy munkatársaink figyelmét minél jobban erre a kulcsfontosságú területre irányítsuk.

- Mely járműgyártók a ZF Hungária legfontosabb vevői?

- Számunkra minden üzleti partnerünk fontos, és mindenkinek a maximumot igyekszünk nyújtani. Vevőink közé tartozik többek között az MAN, a Leyland, a Volvo Truck, a Scania, az Iveco, a Renault, és a Nissan, s újabb cégekkel készítünk elő szerződéseket. A 2007-es árbevételünk 16 százalékkal haladta meg a 2006-osat, az idei évre pedig további 20 százalékos növekedést prognosztizálunk. Az üzemcsarnokaink és a gépparkunk fejlesztésére 2008-ban 30 millió eurót fordítunk: több helyre, újabb megmunkáló berendezésekre és szerelősorokra van szükségünk, hogy a megrendeléseknek eleget tehessünk. Tovább erősítjük a konstruktőri csapatot, és bővítjük a kísérleti üzemet is, ahol az új típusok megépítése és tesztelése folyik.

- A járműipari piacon éles a verseny, ami folyamatosan kihívás elé állítja a vállalatokat. Hogyan fokozza versenyképességét a ZF Hungária Kft?

- Jól működő nemzetközi munkamegosztást alakítottunk ki az elmúlt évek során a ZF konszern kis-haszonjármű üzletágában, amelynek központja Eger. Gyáraink, fejlesztő részlegeink működnek többek között Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, az USÁ-ban, és Brazíliában. Igyekszünk minél közelebb kerülni a vevőinkhez, földrajzi értelemben is, hiszen ez sok szempontból leegyszerűsíti és hatékonyabbá, gyorsabbá teszi az együttműködést. Mostanában Ázsiában tervezzük új telephelyek, létrehozását, együttműködési szerződések megkötését, annak érdekében, hogy japán, koreai, kínai és indai partnereinket minél jobban kiszolgálhassuk. A hálózatunk fejlesztése sok munkát ad, és sok utazással jár, én magam is szinte folyamatosan úton vagyok.

- Ön tizenkét éve él Magyarországon. Megtanulta-e a nyelvünket ezalatt? Hogyan kommunikál a beosztottaival?

- Elsősorban németül és angolul: képzett üzletemberek és mérnökök számára ezeknek a nyelveknek az ismerete ma már nem jelent gondot. Én sajnos csak keveset beszélek magyarul, de elég jól értem a nyelvet. Nem csak azért, mert sokat tartózkodom, Magyarországon, hanem azért is, mert a feleségem magyar, a két kisfiunk pedig magyarul és németül is egyformán jól tud, és használják is mind a két nyelvet. Egerben lakunk, a kicsik magyar óvodába járnak - amit történetesen a ZFH alapítványa működtet a dolgozóinknak -, és szerintem az általános iskolát is itt végzik majd el. Irigylem őket, ugyanakkor nagyon büszke is vagyok rájuk, amiért otthonosan mozognak egyszerre két kultúrában is.

- Köszönjük a beszélgetést!

 

Még nincs hozzászólás.
 

HIR-HALOM