© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam
© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam

 

NAPI PLUSZ  - HÍR-HALOMÉTEL, ITAL...  - KORZÓ    - FACEBOOK   - X 

 
Naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos
 

 https://twitter.com/CsitariPress

Blog

https://hu.euronews.com/ 

IMPRESSZUM
 

 

 

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

 

 Klikk a Képre!

 

 

Gazdaság és Közélet 2006-2025

 
Forgalom
Indulás: 2006-09-02
 
Napi Plusz
Napi Plusz : FÉLELMETESEN PROFI BANKI CSALÁS TERJED HAZÁNKBAN – ÍGY KERÜLHETŐ EL, HOGY LENULLÁZZÁK A SZÁMLÁNKAT

FÉLELMETESEN PROFI BANKI CSALÁS TERJED HAZÁNKBAN – ÍGY KERÜLHETŐ EL, HOGY LENULLÁZZÁK A SZÁMLÁNKAT

Az online banki csalások száma folyamatosan növekszik, miközben a bűnözők módszerei egyre kifinomultabbak és technikailag is fejlettebbek. A leggyakoribb támadási forma az úgynevezett adathalászat (phishing), amikor a csalók a bankok hivatalos weboldalához nagyon hasonló, megtévesztő oldalakat hoznak létre. Ezeken a hamis oldalakon az ügyfelek gyakran észre sem veszik, hogy nem az eredeti banki felületet használják, így könnyen kiszolgáltatottá válnak. 


    A csalók az így megszerzett adatok birtokában hozzáférnek a számlákhoz, és különféle módszerekkel eltulajdonítják az ügyfelek pénzét. Fontos, tanulságoktól sem mentes történetet osztott meg velünk a Pénzcentrum olvasója egy banki csalásról – a bűnözők lemásolták az MBH Bank weboldalát, így nullázták le a számláját.
    Zala Mihály, az Ernst & Young Consulting kiberbiztonsági partnere a penzcentrum.hu-nak elmagyarázta, hogy a banki csalások két fő típusra oszthatók: az internetes és a telefonos csalásokra. Az internetes csalások esetén a támadók hamis e-maileket, üzeneteket vagy weboldalakat használnak, amelyek megszólalásig hasonlítanak a bank hivatalos felületeire. Ezek a phishing kísérletek 1-2%-os „konverziót” érnek el, ami nagyon magas arány, és az így indított támadások az esetek 80-90%-át teszik ki.
    A telefonos csalások, vagyis a „voice fishing” során a csalók banki alkalmazottnak adják ki magukat, és az ügyfeleket telefonon próbálják megtéveszteni. Ezeknél a támadásoknál a csalók általában nem véletlenszerűen hívogatnak, hanem előzetesen adatokat gyűjtenek az áldozatokról, így hitelesebben tudnak fellépni. Zala Mihály kiemelte, hogy az sms-ek is egyre gyakrabban szolgálnak csalási célokat.
    Különösen veszélyesek az úgynevezett „céges támadások”, amikor a csalók egy vállalat vezetőjének vagy felsővezetőjének adják ki magukat, sürgős pénzügyi műveletet kérve. Ezekben az esetekben a csalók hónapokon keresztül figyelik a vállalat kommunikációját, megismerik a belső nyelvezetet és folyamatokat, így még meggyőzőbben tudnak fellépni.

Mit tehetnek a bankok?

    Zala Mihály hangsúlyozta, hogy a bankoknak elengedhetetlen a többfaktoros hitelesítés (MFA) bevezetése és folyamatos fejlesztése, amely már akár viselkedési biometria alapján is képes azonosítani a felhasználót, figyelve például arra, hogyan gépel vagy mozgatja az egeret.
    A bankok emellett valós idejű tranzakció-monitorozást alkalmaznak, amely az ezredmásodpercek alatt elemzi a tranzakciókat, és 200-nál is több paraméter alapján dönti el, hogy gyanús-e egy művelet.
    A kiberbiztonsági szakértő elmondta, hogy egy közepes méretű bank napi akár több száz, ezer gyanús tranzakcióra figyelmeztető riasztást kap, melyek 5-10%-a valódi csalási kísérlet.

Mit tehet az ügyfél?

    Az MBH Bank és a szakértő is kiemeli, hogy az ügyfelek részéről folyamatos éberség és tudatosság szükséges. Az MBH Bank az alábbi tanácsokat adja ügyfeleinek a biztonságos bankhasználathoz:
    Mindig saját kezűleg írjuk be a böngésző címsorába a bank hivatalos webcímét, ne keresőből vagy linkről nyissuk meg az oldalt.
    Csak a bank hivatalos alkalmazását használjuk, amit az alkalmazás áruházból töltöttünk le.
    Az eszközön legyen képernyőzár (PIN, arcfelismerés, ujjlenyomat) és vírusirtó.
    Kerüljük a nyilvános wifi használatát bankolás közben, inkább mobilinternetet használjunk.
    Használjunk erős, egyedi jelszavakat, legalább 12 karakter hosszút, kis- és nagybetűket, számokat és speciális karaktereket kombinálva.
    Csak saját eszközről lépjünk be a netbankba, és mindig lépjünk ki a használat után.
    Mindig legyünk óvatosak, figyelmesek és kétszer is ellenőrizzük, hogy kivel kommunikálunk.

Ha mégis megtörténik a baj

    Fontos, hogy az ügyfél haladéktalanul jelezze a bank felé a csalás gyanúját vagy bekövetkezett esetet. A bankok tájékoztatják ügyfeleiket arról, hogy soha nem kérnek teljes kártyaadatokat vagy PIN-kódot telefonon vagy emailben. Emellett kiemelten fontos a folyamatos ügyfélmonitorozás és az azonnali reagálás a gyanús tranzakciókra.

  2025.05.24.
 

Még nincs hozzászólás.
 

HIR-HALOM     

 

- MARKOLATRA SZERELT LÁMPÁVAL FENYEGETŐZÖTT A SOLYMÁRI BANKRABLÓ

- BUDAPEST: HUSZONNÉGY ÉV FEGYHÁZBÜNTETÉSRE ÍTÉLTEK EGY NŐKET MEGTÁMADÓ FÉRFIT

- HÁROM DÍJAT KAPOTT A KIRÁLYTALÁLKOZÓ CÍMŰ MAGYAR FILM LAS VEGASBAN

- BUDAPEST: KIGYULLADT EGY HÁZ A XVIII. KERÜLETBEN, HÁROM EMBERT KÓRHÁZBA VITTEK

- HÁROM ÉJSZAKÁN ÁT LESZ LÁTHATÓ A MARS ÉS A REGULUS EGYÜTTÁLLÁSA A NYÁRI ÉGBOLTON

- ÚJRA MEGRENDEZIK A SZEGEDI PAPUCS NAPJÁT

- TŰZRIADÓ A LEVEGŐBEN - BUDAPESTRE IRÁNYÍTOTTÁK A BERLINBŐL INDULÓ REPÜLŐT

- NAV: A DOLGOZÓK TÚLNYOMÓ TÖBBSÉGÉT BEJELENTÉS NÉLKÜL FOGLALKOZTATTA EGY BAROMFIFELDOLGOZÓ

- KONCERTEK, CSALÁDI PROGRAMOK ÉS BODZÁS FINOMSÁGOK IS VÁRJÁK AZ ÉRDEKLŐDŐKET A SAMBUCUS - ZSÁMBÉKI BODZAFESZTIVÁLON

- ANYA ÉS FIA HAMIS ÜVEGVISSZAVÁLTÓ KUPONOKKAL CSALT KI TÖBB MILLIÓ FORINTOT EGY KISKUNHALASI ÁRUHÁZTÓL

- VÁRATLAN FELFEDEZÉS: MEGTALÁLTÁK MÁTYÁS KIRÁLY 130 ÉVE ELVESZETTNEK HITT LEVELÉT