A Nissan a világon elsőként Genfben mutatja be azt az új modellt, amely lehetővé teszi az európai működés növekedésének és nyereségességének megalapozását. Carlos Tavares, a Nissan cég-stratégiáért és termékfejlesztésért felelős alelnöke a március 6-án, kedden a genfi autószalon első sajtó-napján mutatja be az új modellt. A világpremier mellett, a Nissan standjának egyik ékessége lesz az átdolgozott 350z, amely tovább erősíti ennek a modellnek, mint igazi, magával ragadó teljesítményű sportautónak a hírét.
Az új generációjú 3,5 literes, v6-os motorral a 6800/perc fordulatszámon leadott teljesítmény 313 le-re (230 KW), a 4800/perc fordulatszámon rendelkezésre álló legnagyobb nyomaték 358 Nm-re nőtt, míg a motor maximális fordulatszáma 500/perccel, 7500=/percre emelkedett. A nagyobb gyorsító képességet adó és a gázadásra még jobban reagáló motor fő alkatrészeinek közel 80 %-a teljesen új. A nagyobb teljesítmény elérését kettős szívórendszer és szélesebb működési tartományú változó szelepvezérlés segíti, a hengerenként azonos hosszúságú kipufogó-leömlő pedig csökkenti az ellennyomást. Ezek a konstrukciós megoldások együttesen járulnak hozzá ahhoz, hogy az alsó és közepes fordulatszám-tartományban leadott nyomaték nagyobb lehessen. A magasabb fordulatszám-határ eléréséhez megnövelték a főtengely-csap és csapágy méretét. A motorblokk alsó részéhez csatlakozó létra-alakú merevítés növeli a forgattyúház merevségét, és ezáltal csökkenti a rezgéseket.
A második kopogás-érzékelő, az aszimmetrikus alakú dugattyú és irídium-elektródájú gyújtógyertya növeli az égési folyamat hatékonyságát, a sűrítési viszony 10,3-ról 10,7-re történt növelése pedig hozzájárul a maximális teljesítmény növekedéséhez. Mindezen konstrukciós változások ellenére a motor tömege és üzemanyag-fogyasztása változatlan, a motor súlypontja azonban 15 mm-rel lejjebb került.
Az új motor elhelyezhetőségéhez apró formai módosításon esett át a motorháztető, amely így, enyhén megemelt profijával felidézi az eredeti 240z-t. Az autó háromféle új színben is készül. A világos narancsszín feltűnő árnyalatú, és enyhe zöld ”beütés” is látható benne, ami lágy fényben válik láthatóvá, és meglepővé teszi az autó megjelenését, a színválasztékot továbbá az új ”preciziós szürke” és az ”éjkék” színek teszik teljessé.
A kocsi belsejében szintén bevezetésre került egy új szín, a zúzmara-szürke. Ez a halvány színárnyalat fokozza az autó belsejének kifinomult megjelenését. A belső burkolatok új színe mellett újdonság az utastérben az aktív fejtámaszok jelenléte is, amelyek ráfutásos balesetben csökkentik a nyakcsigolya-sérülés esélyét.
A 350z sima futásának további tökéletesítését sikerült elérni a Bridgestone Potenza RE 50a típusú gumiabroncsok felszerelésével, amelyek ugyanakkor változatlanul jó tapadást biztosítanak. A felfrissített 350z európai értékesítése 2007 tavaszán kezdődik meg.
- bögös -
Genfben debütál az új MINI One és az új MINI Cooper D
Az idei Genfi Nemzetközi Autószalonon (március 06. és 18. között) mutatkozik be először a nagyközönség előtt a két megújult Mini modell. Ezt követően rövidesen megindul az újdonságok európai piacokra való bevezetése is. A modellpaletta kiszélesítése érdekében, a vezetés élményének és a gazdaságosságnak is teret engedve megszületett új Mini változatok már most is nagy érdeklődésre tarthatnak számot a prémium szegmensből érkező vásárlók körében.
A Mini One új fejlesztésű 95 lóerős 1.4 literes motorral kerül majd piacra, míg a nagy érdeklődésre számot tartó Mini Cooper D, 1.6 literes 110 lóerős turbodiesel motorjának igazi erőssége a 280 Nm-es nyomaték. Ennek köszönhetően bődületes erővel tudja mozgatni a 4.4 literes fogyasztási értéket felmutató autót, mely így a dízel erőforrással sem fog szégyent hozni a Cooper névre, amely mindig is a kompromisszumok nélküli sportosságot, dinamizmust és a száguldás élményét jelképezte a Mini széria megszületése óta.
- bögi -