© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam
© A Gazdaság és Közélet online változata - XX. évfolyam

 

NAPI PLUSZ  - HÍR-HALOMÉTEL, ITAL...  - KORZÓ    - FACEBOOK   - X 

 
Naptár
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos
 

 https://twitter.com/CsitariPress

Blog

https://hu.euronews.com/ 

IMPRESSZUM
 

 

 

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

 

 Klikk a Képre!

 

 

Gazdaság és Közélet 2006-2025

 
Forgalom
Indulás: 2006-09-02
 
Gazdaság és Közélet - nyomtatott
Gazdaság és Közélet - nyomtatott : A Nissan a 2007. évi 77. Genfi autószalonon

A Nissan a 2007. évi 77. Genfi autószalonon

A Nissan a világon elsőként Genfben mutatja be azt az új modellt, amely lehetővé teszi az európai működés növekedésének és nyereségességének megalapozását. Carlos Tavares, a Nissan cég-stratégiáért és termékfejlesztésért felelős alelnöke a március 6-án, kedden a genfi autószalon első sajtó-napján mutatja be az új modellt. A világpremier mellett, a Nissan standjának egyik ékessége lesz az átdolgozott 350z, amely tovább erősíti ennek a modellnek, mint igazi, magával ragadó teljesítményű sportautónak a hírét.

 

Az új generációjú 3,5 literes, v6-os motorral a 6800/perc fordulatszámon leadott teljesítmény 313 le-re (230 KW), a 4800/perc fordulatszámon rendelkezésre álló legnagyobb nyomaték  358 Nm-re nőtt, míg a motor maximális fordulatszáma 500/perccel, 7500=/percre emelkedett. A nagyobb gyorsító képességet adó és a gázadásra még jobban reagáló motor fő alkatrészeinek közel 80 %-a teljesen új. A nagyobb teljesítmény elérését kettős szívórendszer és szélesebb működési tartományú változó szelepvezérlés segíti, a hengerenként azonos hosszúságú kipufogó-leömlő pedig csökkenti az ellennyomást. Ezek a konstrukciós megoldások együttesen járulnak hozzá ahhoz, hogy az alsó és közepes fordulatszám-tartományban leadott nyomaték nagyobb lehessen. A magasabb fordulatszám-határ eléréséhez megnövelték a főtengely-csap és csapágy méretét.  A motorblokk alsó részéhez csatlakozó létra-alakú merevítés növeli a forgattyúház merevségét, és ezáltal csökkenti a rezgéseket.    

A második kopogás-érzékelő, az aszimmetrikus alakú dugattyú és irídium-elektródájú gyújtógyertya növeli az égési folyamat hatékonyságát, a sűrítési viszony 10,3-ról 10,7-re történt növelése pedig hozzájárul a maximális teljesítmény növekedéséhez. Mindezen konstrukciós változások ellenére a motor tömege és üzemanyag-fogyasztása változatlan, a motor súlypontja azonban 15 mm-rel lejjebb került. 

Az új motor elhelyezhetőségéhez apró formai módosításon esett át a motorháztető, amely így, enyhén megemelt profijával felidézi az eredeti 240z-t.  Az autó háromféle új színben is készül. A világos narancsszín feltűnő árnyalatú, és enyhe zöld ”beütés” is látható benne, ami lágy fényben válik láthatóvá, és meglepővé teszi az autó megjelenését, a színválasztékot továbbá az új ”preciziós szürke” és az ”éjkék” színek teszik teljessé. 

A kocsi belsejében szintén bevezetésre került egy új szín, a zúzmara-szürke. Ez a halvány színárnyalat fokozza az autó belsejének kifinomult megjelenését. A belső burkolatok új színe mellett újdonság az utastérben az aktív fejtámaszok jelenléte is, amelyek ráfutásos balesetben csökkentik a nyakcsigolya-sérülés esélyét. 

A 350z sima futásának további tökéletesítését sikerült elérni a Bridgestone Potenza RE 50a típusú gumiabroncsok felszerelésével, amelyek ugyanakkor változatlanul jó tapadást biztosítanak. A felfrissített 350z európai értékesítése 2007 tavaszán kezdődik meg. 

- bögös -

 

Genfben debütál az új MINI One és az új MINI Cooper D

 

Az idei Genfi Nemzetközi Autószalonon (március 06. és 18. között) mutatkozik be először a nagyközönség előtt a két megújult Mini modell. Ezt követően rövidesen megindul az újdonságok európai piacokra való bevezetése is. A modellpaletta kiszélesítése érdekében, a vezetés élményének és a gazdaságosságnak is teret engedve megszületett új Mini változatok már most is nagy érdeklődésre tarthatnak számot a prémium szegmensből érkező vásárlók körében.

A Mini One új fejlesztésű 95 lóerős 1.4 literes motorral kerül majd piacra, míg a nagy érdeklődésre számot tartó Mini Cooper D, 1.6 literes 110 lóerős turbodiesel motorjának igazi erőssége a 280 Nm-es nyomaték. Ennek köszönhetően bődületes erővel tudja mozgatni a 4.4 literes fogyasztási értéket felmutató autót, mely így a dízel erőforrással sem fog szégyent hozni a Cooper névre, amely mindig is a kompromisszumok nélküli sportosságot, dinamizmust és a száguldás élményét jelképezte a Mini széria megszületése óta.

- bögi -

 

Még nincs hozzászólás.
 

HIR-HALOM