Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere korábban azt mondta: az M0-ás körgyűrű 11-es és 10-es út közötti szakasza legkorábban 2014-re épülhet meg. Így a 2008 nyarára elkészülő M0-ás északi híd forgalma addig a jelenleg is túlzsúfolt Szentendrei útra zúdul. Az önkormányzat január végén egyhangúlag támogatta a szóban forgó útszakasz lehetséges nyomvonalát, amellyel a civil szervezetek, Budakalász, és Üröm önkormányzata is egyetért, illetve továbbgondolásra alkalmasnak tart. Eszerint a 9 kilométeres út a korábbi verziónál északabbra, Békásmegyer és Budakalász, majd Üröm és Pilisborosjenő között, a környezetszennyezés minimalizálása érdekében többségében alagútban vezetne, és a 10-es utat a jelenlegi ürömi elágazástól 2 kilométerre, északra érné el.
A műszaki megoldástól függően 40-60 milliárd forintra becsült útszakasz környezetvédelmi engedélyeztetése 2011-re fejeződhet be, majd a tervezési-kivitelezői közbeszerzési eljárások után, három év múlva készülhet el.
Vasúti felújítások is kezdődnek
Az idén több mint 100 kilométer sztráda épül meg
A Nemzeti Autópálya Zrt. beruházásában az idén elkészül 102 kilométer gyorsforgalmi út, jövőre további 40 kilométer, és előkészítés alatt van csaknem 200 kilométer. A társaság tájékoztatása szerint márciustól már Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. néven, az eddigi gyorsforgalmi és közúti beruházások mellett, az EU által támogatott vasúti fejlesztések beruházási feladatait is ellátja. A tavaly projektközpontúvá átalakított szervezet alkalmas az új vasúti szervezeti egység befogadására.
A társaság beruházásában az idén június 30-án átadják a dunaújvárosi Duna-hidat és a hozzákapcsolódó 5 kilométeres M8-as gyorsforgalmi útszakaszt, július 30-án az M7-es Nagykanizsa-Sormás közötti 17 kilométeres részét, míg augusztus 12-én a Körös-hegyi viaduktot is magába foglaló 14 kilométeres Zamárdi-Szárszó szakaszt.
Ez év szeptember 30-án végeznek az építők az M3-as sztráda Görbeháza-Nyíregyháza 39 kilométer szakaszával, és december 30-án az M0-ás keleti szektorában, a 4-es számú főút-M3 autópálya közötti csaknem 27 kilométeres szakasz kivitelezésével.
Építés alatt van a 2008-ban elkészülő M0-ás körgyűrűnek a felhajtókkal együtt összesen 3 kilométer hosszú Északi-Duna hídja, és az M7-es Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti 36 kilométeres szakasza, amelyek 2008-ban készülnek el.
Előkészület alatt van az M31-es gyorsforgalmi út M0-ás és az M3-as Gödöllő közötti szakasza, ahol jelenleg a területszerzés folyik, ennek függvényében írják ki a kivitelezői tendert. Ezt a 12 kilométeres szakaszt szintén a Kohéziós Alap finanszírozásával építik úgy, hogy a keleti szektorra biztosított összegből - amelyet sikerült 20 százalékkal olcsóbban megépíttetni - marad pénz, erről az EU Bizottság határozata már megérkezett.
A gyorsforgalmi fejlesztések mellett több mint 200 projekten dolgoznak az NA Zrt. munkatársai, négysávosra bővítő, települést elkerülő, illetve burkolatot megerősítő munkálatokon. Erre a célra az idén 30-35 milliárd forintot fordíthatnak. Az idén 70 milliárd forintot költenek mintegy 50 kilométer vágány és kapcsolódó villamos felső vezeték és biztosítóberendezés korszerűsítésére, amelyek jelentősen javítják a vasúti közlekedés feltételeit, csökkentik a menetidőt. Az idén elindul az Északi vasúti híd, a Budapest-Székesfehérvár, és a Szolnok-Debrecen vasútvonal felújítása.